Hola amics i amigues,
Esper que hagueu passat un molt bon pont i hagueu aprofitat bé aquets dies tan meravellosos que hem tengut de caloreta. Apunt per tornar a arrencar motors? Esperam que vos agradin les activitats d'aquesta setmana. Hem intentat que siguin el més divertides i enriquidores possible.
Una aferrada a tots i a començar!!
LLENGUA:
- Ortografia: "El lince de les lletres B/V". Heu jugat alguna vegada el lince? . Aquesta setmana repassarem aquestes dues lletres amb el joc. Hi podeu jugar amb família. A veure qui les troba abans!! (Joc aquí)
- Expressió escrita i oral: Hem preparat un joc per practicar les construccions verbals (Ara/Abans....). Quines coses feieu abans del confinament què ara no podeu fer? Quines coses feieu ara que abans no podieu fer?..... Esperam que vos agradi. És una manera divertida de practicar la part oral i escrita(joc aquí) (expressió escrita aquí)
LENGUA:
- Dictado explosivo: Esta semana os propongo un dictado divertido (Pdf aquí). Os adjunto también algunos consejos antes de preparar un dictado(Pdf aquí). No deja de ser un consejo, si tenéis otro sistema que os funciona, adelante.
Enviadme un mail con una foto del primer dictado y otra foto del último dictado así vemos la diferencia. No se trata de esperar que no haga ninguna falta sino de ver que va mejorando poco a poco. Cada niño dentro de sus posibilidades. Practicarlo un par de veces y enviadmelo.
- Lectura: libro nuevo 2.3: pàgina 72-75. Fijaros bien que aparecen muchos signos de interrogación y exclamación. Intentad leerlo con la entonación adecuada.
MATES:
- Càlcul mental: Hem preparat un joc molt xulo per anar practicant el càlcul mental (joc aquí). Es tracta d'un recurs per anar emprant durant el confinament i no només aquesta setmana (igual que el joc del "Qui és qui" de la setmana passada). Enviau-me alguna foto quan hi jugueu encara que no sigui aquesta setmana. Si algú troba que és massa feina, ho deixau per la setmana que ve. Ho tornaré a proposar.
- Full de restes (Pdf aquí) No podem oblidar les restes portant. Feu-ne 3 cada dia.
- Els polígons: (llibre pàgina 112-113)
- Vídeo explicatiu:
- Altres vídeos online: Què és un poligon? Classificació de polígons
- Llibre pàgina 112-113
- Activitat Concurs de polígons: Veureu que també a casa estam envoltats de polígons. (Pdf aquí). Hi ha 2 pàgines per si necessitau més espai per dibuixar.
- Joc interactiu anaya: Fer les activitats interactives que diu : "Polígons" i " tipus de polígons segons els costats i vèrtexs". Per accedir al joc heu de seguir el segúent ordre:
- 1) Entrar a https://www.anayaeducacion.es/.
- 2) Baixar la pàgina fins al final i clicau on diu: "La web del alumnado y la familia" i inroduir la contrassenya: matrelcat2
- 3)Clicau al llibre de mates a on diu " ver mis recursos"
- Clicau a:Banc de recursos, recursos per a cada unitat, unitat 6. Una vedaga a dins, elegir les activitats de "polígons" i "tipus de polígons". Podeu aprofitar també per mirar els altres recursos de la unitat.
- Més jocs de polígons interactius (Jocs online)
ART:
Elegiu una de les dues opcions a) o b):
Aprofitant que a matemàtiques estam estudiant els polígons, aquesta setmana vos proposo dues opcions a escolllir-ne la que més vos agradi:
a) Polígons amb papiroflèxia: Es tracta de fer una figura mitjançant papiroflèxia i emprant un o més polígons. Aquesta figura pot formar part d'un paisatge que pinteu a un full. Es pot acabar de decorar i pintar (tant la figura) com el paisatge amb retoladors, ceres.... Feis volar l'imaginació!! Vos deixo alguns exemples:
Peix amb triangles
Un ca fet de triangles
-porc amb forma de pentàgon
b) Tangrams: feim figures amb tàngrams(Tàngram aquí Pdf)
Creau una figura amb el tàngram Aquí teniu uns exemples però millor si la vos inventau voltros.
ENGLISH:
-Listen to the song and vocabulary of the unit again: vocabulary and My room song
- Activity book page: 28.
- Seguiu jugant amb l'aplicació interactiva:
http://activities.quickmindsapps.es/Games%202/index.html?SCB/0/0
-Flashcards: "My bedroom words" (Pdf aquí). La setmana passada vos vaig enviar les imatges. Per aquesta setmana podeu escriure cada una de les paraules que corresponen a les imatges. Així ara podeu jugar a cartes a fer parelles de paraula-imatge (joc tipus "cinquet").
- Pictionary amb família: jugau a agafar imatge de les flashcards i dibuixau el que és. Demanar-los "What is it?" i l'altre persona ha de dir "it's a....." també podeu practicar l'estructura que ja coneixeu "It it .....?" Yes, it is/no it isn't. Quan domineu bé les imatges, podeu passar a les paraules: llegir la paraula i interpretar el que és dibuixant-ho. Podeu posar rellotge i a veure qui n'esbrina més. Una idea pot ser també fer una videotrucada amb algun company i jugar-hi. Enviau-me alguna foto!!
NATURALS:
- Seguim amb el projecte "Contra el virus, menjar saludable"(Pdf aquí)
MÚSICA
Aquesta setmana, et propòs un poc de percussió corporal amb patates. Pitja https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=feCr72yBTpc&app=desktop i practica.
Si et fixes, són ritmes de 4 pulsacions(4 plats). Si hi ha una patata, picam negra, si n'hi ha dues, picam corxeres i si el plat és buit, és un silenci de negra. Ara et propòs inventar-te un ritme. Com?
Agafa patates o tomàtigues o grans de raïm o alguna cosa semblant. Posa 4 plats damunt la taula, dins cadascun d'ell col.loca-hi 1 peça, o dues o cap. Fés tres sèries diferents. Que algun adult t'enregistri en vídeo i el m'envies.
Esper que t'ho passis bé fent música!!!
SOCIALS
Llegir i fer pàg. 82 del llibre. Llavors contesta i investiga! https://docs.google.com/document/d/1mdWLe_Hy8Cd32DowJSBpHdHaKB75r-qTSKryhdmA5_o/edit
També pots practicar els conceptes en els recursos digitals d'Anaya. Ah, i si vols, pots practicar les activitats interactives dels temes passats!!! Tu mateix, segons les ganes de jugar que tenguis.
En acabar, envia'm una foto de la pàgina del llibre i del full.
E.F:
Aquells que no heu entregat el vídeo amb el ball, aquesta és la darrera setmana. Ànims i a ballar!!!
RECURSOS EXTRES:
- Sabem que alguns nins tenen problemes per gestionar les emocions i que aquestes s'han vist agreujades durant aquesta situació, per això hem pensat ajudar-vos creant "LA BÚSTIA DE LES EMOCIONS". Es tractaria de fer una bústia (jugueu amb la imaginació. Sempre pot ser una capsa de sabates). Cada vegada que el nin (o membre de la família) tengui necessitat d'expresssar un sentiment, pot emplenar el model de carta que vos adjuntam (model aquí) i ficar-ho a la bústia. Podeu acordar un dia i moment del dia per revisar-ho en família i reflexionar plegats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.